čtvrtek 19. ledna 2017

Malajsie: Langkawi 1

Tak se vám hlásím ze své druhé destinace, a to krásného malajského souostroví Langkawi, které celkem tvoří 99 ostrovů. Cesta ze Srí Lanky přes Kuala Lumpur proběhla hladce, až na to, že jsem si musela doplatit batoh, jelikož cena za úschovu na letišti byla za den ne za 7-14 dní. Příště musím důkladněji číst, ale aspoň tu mám s sebou všechny věci.
První dojmy z Langkawi jsou jen pozitivní, i když to pro vás asi bude více nuda, protože tu není takové vzrůšo, jako bylo na Srí Lance. Přijdu si tu skoro jako na dovolené v Turecku, vše je tu čisté (mají i uklízeče na ulicích), moderní (všude se staví), mají tu chodníky (hurá), pevné ceny za taxi (žádné dohadování s tuktukáři), velice plynulou dopravu (někdy téměř žádnou), restaurace nabízející všechny světové kuchyně, seženete pečivo v supermarketu, nepotkáte žádné toulavé psy, místo nich tu mají opice. Srí Lanka byla zajímavá tím, jak tam bylo prostě všechno jinak. Tady je naopak hodně věcí stejně, což je na jednu stranu trochu nuda, ale na druhou můžete vypnout a užívat.
Jedná se sice o muslimskou zemi, ale to téměř nepoznáte. Až na to, ze všechny ženy a dívky tu nosí zahalené vlasy, některé i ruce a nohy. Nicméně u turistů se to nevyžaduje a přijde mi, ze více na nás zírali na Srí Lance, tady se nikdo nepodivuje, když máte kraťasy a tílko. Všichni jsou tu nesmírně milí a se všemi se dorozumíte anglicky.
První den jsem objevovala tři nejbližší pláže u hotelu včetně té nejznámější, Pantai Cenang. Oproti Srí Lance tu jsou maličké vlny a spousta škebliček, trochu nepříjemní jsou maličtí krabíci, kteří jsou bleskově rychlí a vůbec je nevidíte. Paní bytná mě varovala před medúzami, ale ty jsem naštěstí zatím nepotkala. Naopak stejné tu je to, že tu nikdo není. Kde všichni jsou, když je hlavní sezóna?
 
Celá hlavní třída je plná obchodů a restaurací. Jelikož je Langkawi bezcelní zóna, najdete tu spoustu duty free obchodů se vším možným od alkoholu po čokolády, suvenýry a oblečení. Škoda že nemám větší batoh, trička tu prodávají za 60 Kč, sukně za 120 a šaty za 180, a nikdo vás neprřemlouvá ani nenahání, super. I jídlo je tu levnější nebo srovnatelné s našimi cenami. Nejčastěji se setkáte se smaženou rýží nebo nudlemi (nudle jsou pravé, ne ty polévkové jako na Srí Lance). Překvapilo mě, že si můžete vybrat velikost porce (malá, střední nebo velká) a že tu nezapočítávají servisní poplatek. Oficiální měnou je malajský ringit s přepočtem 1 ringit=6 korun. Jen je třeba furt shánět drobné, protože na 50 nebo 100 bankovku nikdy nemají zpátky.
Nevýhodou je, že tu má každý auto nebo skútr, takže tu vůbec nefunguje veřejná doprava. Jezdí se tu také vlevo a nikdo, fakt nikdo, netroubí. I vozový park je o hodně mladší, vidíte i hodně vytuněných aut. Další pro mě nevýhodou je, že jsem zatím našla jen jeden obchod s ovocem (banány chutnají nějak zvláštně), zeleninu moc nemají. Poslední nevýhodou je déšť, který zatím přišel oba večery, a to docela hustě.
Mám v plánu dva výlety, tak se tešte na zážitky.

Žádné komentáře:

Okomentovat